negeri malay

Cara Masak Nasi Dagang Kelantan

Cara Masak Nasi Dagang Kelantan. Jadi terpulanglah pada pilihan anda sama ada nak tumis atau tak. Nasi dagang juga berbeza di mana nasi dagang kelantan menggunakan beras.

Asam Garam NASI DAGANG KELANTAN senang jer rupanya.... )
Asam Garam NASI DAGANG KELANTAN senang jer rupanya…. ) from fromaszkitchen.blogspot.com

Angkat nasi tadi dan gaul kan nasi tersebut dengan separuh santan cair sehingga semua rata. Kukus beras tadi selama 20 minit; Ini semuanya adalah atas permintaan suami tersayang.

Mayang Halba, Bawang Merah, Bawang Puti Dan Halia.

Bila sudah siap kukus, angkat beras dan masukkan santan tadi. Che nom nak masak menggunakan rempah tradisional, gulai darat kampung langgar khas dari kelantan. Kemudian masak di atas api sekejap, letak garam dan gula.

Untuk Beras, Rendam Beras Nasi Dagang Semalaman.

Ini semuanya adalah atas permintaan suami tersayang. Jom semak resipi mudah ni, berbaloi untuk dicuba… Saya suka nasi dagang terengganu yang nasinya sangat lembut berbanding dengan nasi dagang kelantan.

One Of The Top Nasi Dagang In Kuala Terengganu, But Still Not My Favourite.

Masukkan bahan kisar ke dalam kuali, tambah 2 sudu besar minyak masak. 500 gm beras dagang, dibasuh dan di toskan bahan a. Resepi nasi ayam nani rostam yang dikatakan sangat sedap dan mendapat pujian sesiapa.

See also  Majlis Agama Islam Negeri Sembilan

Cara Memasak Nasi Dagang Ni Sebenarnya Cukup Mudah, Lebih Kurang Macam Masak Nasi Lemak Je.

Lebih2 lagi jika memasak nasi dagang kelantan yang menggunakan beras nasi dagang merah yang lebih keras berbanding beras pulut dengan beras wangi. Biar lauk tu mesra dalam periuk beberapa jam, lagi mantap lah rasanya. Angkat nasi tadi dan gaul kan nasi tersebut dengan separuh santan cair sehingga semua rata.

Orang Kelantan Panggil Gulai Lengkuas Kunyit.

Kemudian kukus beras nasi dagang. Mayang halba, bawang merah, bawang puti dan halia. Leave a comment and we'l.