negeri malay

Kuih Negeri Sembilan

Kuih Negeri Sembilan. Click here for the lowest price! Kuih tradisional ini diperbuat daripada tepung pulut, pisang dan gula melaka dan diisi dengan inti yang dibuat menggunakan kelapa parut muda. Masakan Keluarga AlScheira from sayapenggemarmakanan.blogspot.com Kuih sopang popular di negeri sembilan dan merupakan hidangan istimewa dihidangkan pada hari raya. Opens daily from 12pm to 12am […]

negeri malay

Kuih Akok Kelantan

Kuih Akok Kelantan. Get in touch with us today to make your order or directly come to our store! See more of kuih akok on facebook. Kuih Akok Calories Contoh Songo from contohsongo.blogspot.com Siapa sangka, kuih tradisi kelantan, iaitu kuih akok kini memikat selera orang sarawak terutamanya. Akok is one of the famous traditional food […]

negeri malay

Kuih Muih Kelantan

Kuih Muih Kelantan. 295 likes · 12 talking about this · 1 was here. Saya memang anak kelantan dengan menpunyai tekak dan selera kelantan. Kuihmuih Kelantan di Pasar Besar Siti Khadijah Sunah from www.sunahsukasakura.com Di kelantan ada juga yang buat kulitnya versi rangup tapi tak sepopular yang kulit lembut ni. It's bigger & it's october […]

negeri malay

Kuih Tradisional Kelantan

Kuih Tradisional Kelantan. 2 sudu besar tepung ubi. Kuih ini dipanggil kuih sarang tebuan dan kalau dibeberapa negeri di malaysia dinamakan sebagai kuih goyang @ kuih loyang @ kuih ros. KUIH TRADISIONAL DI MALAYSIA November 2015 from ikomitnm5.blogspot.com Ia dibiarkan seketika dan adunan tersebut boleh diangkat. K uih tahi itik is a traditional famous cake […]

negeri malay

Kuih Beko Kelantan

Kuih Beko Kelantan. Ianya sangat popular di negeri kelantan, namun anda juga boleh cuba di rumah. Kuih ni popular kat kelantan, terengganu & pahang. jom masak, jom makan makan.. Kuih Beko Pandan from mamakitchen-makcikmanggis.blogspot.com Resipi tepung boko ubi kayu. Dalam kuih beko ini berisi kelapa, kalau korang makan luarnya rangup dan dalamnya lembut dan berlemak. […]

negeri malay

Resepi Kuih Topi Kelantan

Resepi Kuih Topi Kelantan. Prepare 1 12 cups of coconut milk and add 1 sk salt. Oleh sebab bentuk kuih ini seperti topi apabila digoreng,ia diberi nama kuih topi. CaraCara Buat Kuih Cucur Topi Hanya Guna 4 Bahan. Rasa from www.rasa.my Zaman kini makin berkurang orang berniaga kuih puteri mandi. ½ camca kecil soda bikarbonat. […]

negeri malay

Kuih Topi Kelantan

Kuih Topi Kelantan. Kelilingnya rangup dan lembut di bahagian tengah. Kuih colek malas , kuih lompat tikam , tepung boko , tepung ubi dan banyak lagi. Resepi Kuih Cucur/Topi Rahsia Resepi Ibu from rahasia-resepi.blogspot.com Jika di kawasan lain, ada yang panggil kuih ni dengan nama cucur jawa.bagi yang dah lama teringin nak makan kuih ni […]

negeri malay

Kuih Tradisional Kedah

Kuih Tradisional Kedah. Daripada bancian yang dijalankan, kebanyakan pengusaha ini Ia dibuat singkat sampai keparas punggung dan biasanya dipakai dengan kain batik atau pun pelikat tanpa banyak hiasan. 18 Makanan Tradisional Kedah (Makanan Berasal Dari Kedah from saji.my Ia sangat berbeza dari roti jala di semenanjung malaysia. Lebih daripada 50% pengusaha industri kecil sederhana (iks) […]

negeri malay

Kuih Peria Kelantan

Kuih Peria Kelantan. 2 cawan tepung pulut 2. Saya mula menggemari kuih buah peria selepas saya sahabat haji asmaddin menempah kuih ini untuk dibawa ke majlis makan malam di pejabat beberapa tahun lepas. Sedap Nyer Kuih Buah Peria Azie Kitchen from aziejaya.blogspot.com Kini haji asmaddin telahpun bersara dari perkhidmatan. Selain tu , ada dua inti […]

negeri malay

Kuih Tradisional Pahang

Kuih Tradisional Pahang. Kuahnya daripada santan pekat, air pandan, tepung gandum, dan sedikit gula. Kuih tradisional, kenduri & biskut raya selangor. . Beza Putu (Mayam,Piring,Buloh,Mayang,Perak,bola) from sarahata.blogspot.com Santan dan sedikit garam dimasak sampai pecah minyak menggunakan api sedang selama lebih kurang setengah jam. Dodol kukus merupakan kuih tradisional negeri pahang. Untuk mengekalkan keenakan dan keunikannya, […]